Thursday, June 25, 2009

"The Morning Hour": Jose Gonzales, Save Your Day

Ops, I did it again... (outrageous start for a post... but now it's there and I'll keep it...)
i didn't wake up at the alarm today... and, actually, i almost didn't wake up at all!

these are supposed to be days of brave decisions, important steps and life changing turning points... in reality, even loading the dishwasher seems an insurmountable task (that i rarely endeavour indeed...)

So i caught myself in drifting today; it's warm and sunny, time is slow in these almost lonely days at the office and my mind started wandering after lunch in a long a relaxing stroll... sandy beach, small waves, cold lemony beer and Spanish accent. It was last August in Barcelona. Jose Gonzales was on shuffle in my small ipod, all the time. Gentle strings like gentle waves, subtle voice like subtle sea breeze.

My body is longing for a swim, for a decent holiday with no emails, no pc, no desk; just the walk to the beach, fresh fruit and a newspaper. just a pair of familiar eyes to look into when coming back to the shore- oh yes, they have turned green again!


4 comments:

Anonymous said...

pensavo che non sarei più riuscita ad ascoltarlo... lieve pizzicore al petto. leggero fastidio. sopportabile... ma le orecchie ringraziano, dopo un paio d'anni di assordante silenzio.

giallouk said...

Cara A.nonima, mi fa piacere per le tue orecchie e per Jose'... qualcuno, da qualche parte, cantava Passera' (o forse era Ridera'???)

Anonymous said...

io le unirei, sai che figata baldi e little tony?.. del tipo
"le canzoni basta coglierle
ce n'e' una anche per te
che fai più fatica a vivere
e non sorridi mai.
le canzoni sono zingare
e rubano poesie
sono inganni come pillole
della felicità
le canzoni non guariscono
amori e malattie
ma quel piccolo dolore
che l'esistere ci da'" e poi immagina
Rideeeeeeeeeerà, Rideeerà, Riderààààà...
Grazie... anche per la Vanoni!
Nel frattempo va Waits. Meraviglioso!

giallouk said...

le canzoni sono lucciole che cantano nel buio...
(questa e' da segnarsela sul diario!)

ho uffucialmente perso il controllo di quello che mi e' rimasto impresso nel cervello... come cacchio facevo ad avere la sensazione di una canzone cosi'?? (ricordare sarebbe fuori luogo in questo caso)

Ciao A.mogol!!! (da leggere con pronuncia romanesca)